معرفی کسب و کار

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی ، یکی از چهار شاخه طب سنتی در تایلند است که مبتنی بر درمان جسم، ذهن و روح انسان بوده و شاخه های دیگر شامل گیاه درمانی، تغذیه مناسب و اعمال معنوی است.  طب تایلندی در صومعه ها و معابد بودایی ، جایی که به طور سنتی به دنبال کمک به بیماری های مختلف بودند ، توسعه یافت.
هدف اصلی ماساژ تایلندی، انعطاف پذیری بیشتر مفاصل، خلاص شدن از درد و اسپاسم عضلانی، بهبود وضعیت بدن، آرامش سیستم عصبی، تحریک گردش خون و اندام های داخلی، تخلیه لنفاوی، رهایی از خستگی، درد مفاصل و سردرد است.

ویژگی های ماساژ تایلندی

چرا ماساژ تایلندی اینقدر خاص در نظر گرفته می شود؟ اساس ماساژ تایلندی یک سیستم درمانی است که حرکات یوگا، آیورودا و طب فشاری را ترکیب می کند.
از نظر آناتومی، ماساژ تایلندی از طریق نقاط فعال بیولوژیکی باعث ایجاد تاثیرات مثبت زیر می شود:
– گردش خون را تحریک می کند.
– حساسیت گیرنده ها را افزایش می دهد.
– باعث آرامش سیستم عصبی می شود.
– باعث بهبود انعطاف پذیری و تحرک بدن می گردد
– فرآیندهای ذهنی را فعال می کند.

انواع ماساژ تایلندی

با توجه به اینکه تاریخچه ماساژ تایلندی چندین هزاره سال است و این تکنیک به دلیل کارایی بالا مشهور است، امروزه انواع مختلفی از تکنیک های ماساژ تایلندی وجود دارد. رایج ترین انواع ماساژ تایلندی عبارتند از:

– ماساژ سنتی تایلندی
– ماساژ با روغن (ماساژ روغن)
– ماساژ ضد استرس (ماساژ آرامش بخش که مقاومت در برابر استرس را افزایش داده و استرس روانی را تسکین می دهد)
– ماساژ تایلندی برای کاهش وزن (لاغری)
– ماساژ کلاسیک برای زنان باردار
– ماساژ پا تایلندی
– ماساژ سر و صورت (ماساژ تایلندی، کمک به ترمیم خطوط صورت)
– ماساژ تایلندی با شمع

لازم به ذکر است که اصول ماساژ تایلندی جهانی است. هر نوع تکنیک در پایه ، یک جهت واحد با حداکثر تأثیر در 3 سطح  دارد که شامل تاثیرات فیزیکی، روانی و عاطفی است. توسعه کانال های انرژی با استفاده از نقاط طب سوزنی، که در هر تکنیک ماساژ تایلندی استفاده می شود اثرات زیر را ایجاد می کند:
– خلاص شدن از شر گره های عضلانی و درد
– آرام کردن سیستم عصبی، عادی سازی خواب
– رهایی از افسردگی و خستگی مزمن
– تحریک جریان خون و جریان لنفاوی
–  رفع پف کردگی
–  دفع سموم
– صاف کردن پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن
– رهایی از درد در ستون فقرات و مفاصل

مراحل ماساژ تایلندی

ماساژ سنتی تایلندی شامل مراحل زیر است:

1. ماساژ پاها
2. ماساژ سایر قسمت های بدن در خط صعودی
3. ماساژ گردن، صورت، سر.
ماساژور تمام نقاط حساسی که در امتداد مسیر عبور کانال های انرژی قرار دارند را ماساژ داده و بر اندام ها و سیستم های داخلی خاصی تأثیر می گذارد که باعث آرام شدن تدریجی عضلات، بهبود خلق و خو و تندرستی بدن شده و افکار فوق العاده خوشایند و ایده های خلاقانه جدید به ذهن می رسد.

در فرآیند ماساژ، ماساژور از قسمت هایی از بدن خود استفاده می کند. همچنین ماساژ تایلندی را می توان با استفاده از چوب های طبیعی بامبو (ماساژ پا)، روغن های مخصوص (ماساژ روغن، ماساژ عطری)، کیسه های گیاهی، شمع های معطر و سنگ انجام داد.
در طول جلسه، ماساژور نه تنها حرکات فشاری و کششی را انجام می دهد، بلکه به فرد کمک می کند تا با استفاده از وزن بدن، نه تنها از دست ها، بلکه از زانوها، پاها، پاها و با استفاده از وزن بدن خود حالت هایی مشابه وضعیت یوگا بگیرد. بنابراین، تأثیر بر مناطق مورد نظر افزایش می یابد، این روش می تواند هم توسط مردان و هم زنان انجام شود.
حرکات با کشش تأیید شده، چرخاندن، فشار دادن روی نقاط خاصی انجام می شود که اسرار ماساژ تایلندی را نشان می دهد. پس از جلسه، سبکی وصف ناپذیر، رهایی از اضطراب و درد مزمن احساس می شود.

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی چه زمانی توصیه می شود؟

برخی پزشکان استفاده از این روش بهبود جسمی و روحی را در بیماری ها و شرایط زیر توصیه می کنند:
– نقض الگوهای خواب، افسردگی
– پس از استرس
– بیماری متابولیک
– گرفتگی لنفاوی
– اختلال گردش خون
– کاهش تحرک مفاصل
– پیشگیری از بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی
– فرآیند توانبخشی پس از بیماری های جدی، جراحات و جراحی
– نقض فرآیندهای ذهنی، مشکلات حافظه، فعالیت ذهنی
– افزایش خستگی
– اضافه وزن
– سلولیت
عملا هیچ استثنایی وجود ندارد، زیرا تکنیک درمان و ضد پیری برای همه مناسب است.  ماساژ حرفه ای تایلندی کمک واقعی به رانندگان، ورزشکاران، کارمندان ادارات، افراد مستعد ابتلا به بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی را به ارمغان می آورد.  این روش همچنین در صورت لزوم برای خلاص شدن از شر وزن اضافی و علائم کشش، حذف سلولیت، سفت کردن پوست و حفظ زیبایی مناسب است.

ماساژ تایلندی در ایران

ماساژ تایلندی در ایران نیز مثل بسیاری از کشورهای جهان توسط مراکز معتبری که بر اساس قوانین کشور دایر شده و فعالیت دارند به علاقمندان ارائه می شود .
حتی آموزش ماساز تایلندی نیز در آموزشگاه های مجاز و تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای نیز از دوره های آموزشی است که در بسیاری از شهرهای ایران در حال برگزاری است.
ماهدیس ، آموزشگاه ماساژ در کرج است که دوره های مختلف ماساژ را برای خانم ها برگزار می کند . آموزش ماساژ در کرج توسط این آموشگاه ، با مجوز رسمی ا سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود و مهارت آموزان پس از طی کردن دوره می توانند با دریافت مدرک معتبر ، به بازار کار وارد شوند .
www.mahdisbeauty.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال روبیکای راهنمالند