اکانت تجاری توییتر چیست؟ آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر
شبکه اجتماعی توییتر در سال ۲۰۰۶ توسط فردی به نام جک دورسی راه اندازی شد. این پلتفرم به کاربران اجازه خواهد داد که توییت های خود را با محدودیت ۲۸۰ کاراکتر با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند علاوه بر متن در توییت های خود از عکس، فیلم و حتی صدا نیز استفاده نمایند.
از آن جایی که امروزه توییتر به عنوان بستری برای تبلیغ کسب و کار به شمار می رود، شما می توانید با استفاده از اکانتتان نسبت به تبلیغ برند خود اقدام نمایید. در این مقاله قصد داریم آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر را شرح دهیم. به منظور بهبود کسب و کار و تبلیغ برند خود این مقاله از سایت راهنمالند را مطالعه کنید.
آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر
مراحل ساخت اکانت تجاری توییتر عبارتند از:
1. به سایت www.twitter.com بروید. برای ساخت حساب کاربری تجاری روی گزینه Sing Up کلیک نمایید. به دلیل فیلتر بودن پلتفرم توییتر باید از فیلترشکن یا VPN استفاده نمایید.
2. پس از باز شدن صفحه، اطلاعات درخواستی که شامل نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و Password می شود را وارد نمایید.
3. اگر ایمیل خود را وارد نموده اید در مرحله بعد توییتر شماره موبایل را از شما می خواهد. در این مرحله شماره خود را وارد نموده و کد دریافتی را ثبت نمایید. با فشردن گزینه Skip وارد مرحله بعد شوید.
4. در صورت استفاده از شماره تلفن در این مرحله باید کد دریافتی را ثبت کنید.
5. نام کاربری مورد نظر خود را وارد کرده و روی گزینه Next کلیک نمایید.
معمولاً کاربران مایل هستند که نامی جذاب و منحصر به فرد را انتخاب کنند. اسامی که کاربران انتخاب می کنند باید بیانگر تجاری بودن اکانت شما باشد. در واقع نامی که انتخاب می کنید نشان دهنده شخصی و یا تجاری بودن اکانت شماست.
نام کاربری باید ارتباط خوبی را بین شما و مشتریان ایجاد کند. بدین منظور کافیست که نام کاربری که انتخاب می کنید با کسب و کار شما مرتبط باشد.
6. پس از خوش آمد گویی توسط پلتفرم توییتر با ضربه زدن روی گزینه Lets go می توانید موارد مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.
توییتر این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید موارد مورد علاقه خود را وارد کرده و بیابید. پس از انتخاب روی گزینه Continue کلیک نمایید.
7. سپس روی Let’s go! کلیک کنید.
8. طبق معمول مواردی را که مورد پسند شماست، انتخاب کنید.
9. در این مرحله می توانید به حساب کاربری خود بروید و گذاشتن توییت ها را آغاز کنید.
به منظور گذاشتن توییت باید در قسمت بالای سمت راست صفحه روی گزینه Tweet کلیک نمایید.
محتوایی که منتشر می کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که از مقالات، عکس ها و فیلم های جذاب مرتبط با کسب و کار خود استفاده نمایید.
قطعاً به اشتراک گذاشتن توییت های بیهوده علاوه بر این که منجر به کاهش تعداد فالوور های شما می شود، وقت آنان را نیز خواهد گرفت.
10. شما باید نسبت به تکمیل حساب کاربری خود اقدام کنید. بدین منظور روی گزینه Profile ضربه بزنید.
11. حال روی گزینه Edit Profile کلیک نمایید.
12. در این مرحله باید به چند نکته ضروری توجه فرمایید.
- عکس پروفایل: به منظور برند سازی و معرفی هر چه بیشتر و بهتر کسب و کار خود برای عکس پروفایل خود از لوگو های مناسب استفاده کنید. استفاده از پروفایل مناسب موجب می شود که کسب و کار شما بهتر در ذهن مخاطب قرار بگیرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از تصاویر پیش فرض توییتر استفاده نکنید.
- بیوگرافی (Bio): بیوگرافی در حقیقت یک معرفی نامه است که با استفاده از آن کاربران بهتر شما را خواهند شناخت. در این قسمت می توانید شعار شرکت خود را درج کنید. بیوگرافی باید کاملاً مختصر و مفید باشد. اگر دارای فروشگاه اینترنتی و وب سایت نیز هستید می توانید در این قسمت لینک آن را درج کنید. محدودیت بیوگرافی حدود ۱۶۰ کاراکتر می باشد.
- تصویر پیش زمینه: در این بخش تصاویر محصولات خود و یا تصاویر مربوط به اطلاعات پشتیبانی را قرار بدهید.
- انتخاب رنگ تم مناسب: توییتر این امکان را برای شما فراهم می کند که متناسب با اکانت خود تم مناسبی را انتخاب نمایید.
به شما توصیه می کنیم که از انتخاب رنگ های زننده خودداری فرمایید. باید رنگ تم را متناسب با لوگو و کسب و کار خود انتخاب کنید.
پس از ثبت اطلاعات و تغییرات جدید به منظور ذخیره این تغییرات باید روی گزینه Save changes کلیک نمایید.
13. فالوور ها و افرادی که دنبال می کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. افرادی را Follow نمایید که در جهت بهبود و توسعه کسب و کار شما موثر واقع شوند.
برای فالوو کردن دوستان و کاربران مورد علاقه خود باید از گزینه find people to follow استفاده نمایید. همچنین می توانید نام کاربر مورد نظر خود را در نوار جستجوی بالای صفحه جستجو کنید.
به منظور جذب دنبال کنندگان یا فالوور های خود باید توییت های ارزشمندی را به اشتراک بگذارید، همچنین لازم است که با سایر کاربران در تعامل باشید.
۱۰۰ دنبال کننده فعال از ۱۰۰۰ دنبال کننده غیر فعال بهتر است، بنابراین باید کیفیت برای شما در اولویت باشد نه کمیت.
14. این مرحله مربوط به نحوه استفاده از اکانت تجاری توییتر می باشد. برخی از مفاهیم و اختصارات توییتر عبارتند از:
- RT (Retweet): به اشتراک گذاشتن دوباره توییت یک کاربر دیگر ریتوییت می گویند. در واقع در این فرآیند شما توییت شخصی دیگر را مجدداً توییت خواهید کرد.
- Reply: اگر مایل هستید که در پاسخ به توییت یک کاربر پیامی را ارسال نمایید، باید از گزینه Reply استفاده نمایید. بدین منظور از @Username استفاده کرده و به جای Username نام حساب کاربری شخص مورد نظرتان را وارد کنید.
- Direct Message: این گزینه به معنای ارسال پیام خصوصی می باشد. توجه نمایید که برای ارسال پیام دایرکت کاربر مورد نظر باید حتماً دنبال کننده شما باشد.
- Hashtag (#): برای این که پیام شما در جستجو ها بهتر دیده شود باید پیش از کلید واژه های مهم در توییت خود علامت # را قرار دهید. هشتگ گذاری سبب معرفی بهتر و بیشتر شما خواهد شد.
- Promoted tweet: در این آپشن شرکت ها و سازمان ها با پرداخت هزینه نسبت به تبلیغات و جلب توجه کاربران اقدام خواهند کرد.
- Lists: به کمک این گزینه می توانید افراد گوناگونی که در شبکه اجتماعی توییتر دنبال می کنید را به صورت مجزا لیست نمایید. به عنوان مثال کاربران در لیست های مختلفی همچون لیست ورزشی، لیست دوستان و افراد مورد علاقه و غیره قرار خواهند گرفت.
به منظور انجام تغییرات و تنظیمات بیشتر در اکانت تجاری توییتر استفاده از گزینه Setting and privacy را پیشنهاد خواهیم کرد.
آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر در راهنمالند
اگر مایل هستید که کسب و کار خود را در فضای مجازی معرفی کنید و موجب رونق و گسترش آن شوید باید نسبت به ساخت اکانت تجاری توییتر اقدام نمایید.
در این مقاله نحوه ساخت اکانت تجاری توییتر را به طور مفصل شرح دادیم. شما می توانید تمامی مراحل را به صورت گام به گام و تصویری مشاهده نمایید.
اما در صورت وجود هر گونه سوال سایت راهنمالند این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید با پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید.
شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی با مشاوران سایت راهنمالند صحبت کنید. کارشناسان ما صبورانه پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.